utorok 30. augusta 2011

Čokoládovo - višňová torta


     Túto tortu mám v repertoári už dlho ale keďže musím stále skúšať recepty z iných fantastických foodblogov, nenašiel sa pre ňu ten správny čas. Až teraz. Upiekla som ju svokrovi k narodeninám ale nakoniec sa k nemu ani nedostala. Nebol čas mu ju odniesť a tak sme si ju doma otvorili a spapali a rozdali.
Tak som ju aspoň pofotila a priložila. Originál recept je tu.

Potrebujeme :
 4 vajíčka
120 g cukru
30 g kakaa
90 g polohrubej múky
3 PL oleja
1 ČL prášku do pečiva
1 pohár zaváraných višní
2 PL Solamylu
2 vanilkové cukre
1/2 lyžičky škorice
500 ml šľahačky
čokoláda

Postup :
Višňový kompót si precedíme, šťavu odložíme a višne pokvapkáme rumom. Celé vajíčka vymiešame s cukrom do peny, pridáme kakao s múkou a práškom do pečiva a olej. Cesto vlejeme do papierom vystlanej 26 cm formy a pečieme pri 200 stupňoch cca 20 minút. Na kontrolu pichneme špajlu.
Šťavu z kompótu zmiešame s 2 PL Solamylu, škoricou a vanilkovými cukrami a uvaríme rôsol. Pridáme rumové višne.
Upečený korpus prekrojíme, a potrieme vychladnutými višňami a s jedným vanilkovým cukrom vyšľahanou šľahačkou. Prikryjeme, šľahačkou potrieme celú tortu a posypeme strúhanou čokoládou.

31 komentárov:

  1. jeeej,tak to je nadhera, ja sa chodim na tvoj blog doslova najest :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dokonale! super recept! same dobre veci. mnam.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Marysity, to sa velmi tesiiiim:-))) ved preto ho aj pisem:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Anetka, dakujeeem krasne! Asi mame podobne chute, lebo ja mam ten isty nazor na tvoje jedla:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. dakujem, keby ma naozaj dokazal aj nasytit len virtualitou (a nie len chute narobit :)))) tak by som aj celkom dobre pochudla :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Já se u tebe vždycky nasytím už samotným pohledem na ty krásné výtvory z tvé kuchyně :D Mňam, tohle musí být opravdová lahůdka, višně s kakaovým dortem a čokoládou jsou kombinací plnou hříšných chutí!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Jéééj Lucka tak túto tortičku dôverne poznám:) robím ju každý rok ocinovi na narodky je proste tak dobrá:)...tá tvoja vyzerá nááádherne:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mnam!!! Myslim,ze v Irsku sa to vola black forest gateau, velmi popularna torticka... Tvoja vyzera uzasne!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Marysity, to by sa aj mne pacilo. Mne tiez robia vsetky tie obrazky chute a potom musim skusat a papat a skusat a papat:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Catalina, dakujem! A ano, lahodka to je, ved z tym zamerom som ju hladala, ze som chcela kombinaciu visne-cokolada a podarilo sa. Vyborny recept!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. R Ajka, dakujeeem! Tak ked ju poznas aj sama vies aka je to dobrota!:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Mariannka, dakujem. V Irsku teda vedia, co je dobre:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Proč jsem se sem šla podívat takhle večer? :D Teď mám akorát hlad a děsnou chuť :) Vypadá to úžasně, hned bych si dala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Meg, dakujeem a poradim ti moju fintu ked pozeram vecer foodblogy a chyti ma hrozny hlad, dam pohar vody a idem rychlo spat:-))tusim sa to aj rymuje:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Lucka, ty si jaka sikovna. Krasna torticka. Visnea cokina moze byt:)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Dakujem Adrianka, veru niektore kombinacie nikdy nesklamu:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Ahoj, idem ju dnes robiť ale bojím sa toho prerezania korpusu :( idem niečo takéto robiť 1 krat...ďakujem za odpoveď..a mám ešte prekrojene to poliat rumom ten korpus alebo tak?

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Joooj, domkac, velmi ma mrzi ze odpovedam az teraz, ale bola som mimo internet cely vikend....verim vsak, ze sa torta podarila. Korpus sa dufam dal v pohode prerezat a pokvapkanie rumom nie je nikdy na skodu, urcite by som ho iba odporucila:-)) ako to teda dopadlo??

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Ahoj, torta dopadla veľmi super :)...dala som ju aj na net, veď pozri, dúfam že sa nenahneváš... http://varecha.pravda.sk/recepty/visnovo-cokoladova-torta/24016-recept.html :) ale škaredo som prekrojila, lebo to ešte neviem :) a chystam sa teraz na tu kokosovu od Teba :)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Domkac, som rada, ze sa ti torticka podarila a nevadi mi, ze si ju uverejnila u seba ale budem rada ak to v recepte aj uvedies, rovnako ako ja, ked si od niekoho poziciam recept:-)) a prekrajovat musis vychladnute a ostrym nozom, skus, mozno sa podari, tesim sa, ze ta zaujali aj ine recepty a budem rada ak vyskusas a das vediet ako to dopadlo:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Ahoj Lucia.Aku slahacku si pouzivala?

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Ahoj:-) klasiku Rajo na slahanie alebo Lidl Pilos v cervenej papierovej krabicke po 250ml:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Milujem višne. Toto musím skúsiť!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lobana, urcite skus a potom daj vediet ako chutilo:-)

      Odstrániť
  24. som úplne nadšená z tohto receptu :) hľadala som presne také niečo (čoko korpus, višne a šľahačka) mňam mňam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Prosim Ta, ako dlho dopredu mozem tortu naplnit? Neroztecie sa mi ta slahacka? Chystam sa ju robit na sobotu. Dakujem. Mata

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Mata, ak ma byt torta na sobotu, tak ju urcite urob v piatok, slahacka sa nerotecie, neboj. Pouzi stuzovac a bude drzat:-))dryim palce, dufam ze sa podari!

    OdpovedaťOdstrániť