nedeľa 26. júna 2011

Čokoládová torta trojfarebná alebo triple chocolate mousse cake

Bola to láska na prvý pohľad. Chcela som pôvodne robiť úplne inú tortu ale keď som túto zbadala, vedela som, že ju musím vyskúšať. A dobre som urobila. Boli to síce peripetie, lebo na stránke kde som ju objavila nebol recept iba odkaz a ten bol na cooks illustrated, čo je platená stránka. Ponúkajú síce 14 dní zadarmo ale pri registrácii chcú hneď aj číslo kreditky a keďže som veľmi opatrná voči takýmto obchodom, zrušila som registráciu a názov receptu som hodila do google. A podarilo sa. Našiel sa tu. Trošku prerobený a veľmi zjednodušený vám ho teraz ponúkam.

Potrebujeme :

pre spodnú časť :
90 g masla
200 g čokolády, najlepšie s vysokým obsahom kakaa
1 lyžičku instantnej kávy
1 1/2 lyžičky vanilkovej esencie
4 vajcia
štipka soli
40 g cukru
stredná vrstva :
200 g čokolády, ako na spodnú vrstvu
350 ml šľahačky
štipka soli
pôvodne tam boli ešte dve lyžičky kakaa rozpustené v 5 lyžičkách horúcej vody, čo som tam aj dala ale myslím, že farebne krajšie by to bolo bez toho kakaa aby ta stredná vrstva bola lepšie odlíšená od spodnej.
vrchná vrstva:
200 g bielej čokolády
350 ml šľahačky
1 lyžička práškovej želatíny
na ozdobu:
čokoládové hoblinky alebo kakaový prášok

Postup :
Na prvú vrstvu si rozpustíme vo vodnom kúpeli maslo s čokoládou a kávou. Necháme mierne vychladnúť a pridáme žĺtka a vanilkovú esenciu. Vyšľaháme bielka so štipkou soli a postupne pridávame cukor. Keď sú vyšľahané pridáme z nich trošku do rozpustenej čokolády a premiešame aby sa zjemnila. Postupne primiešavame aj ostatné bielka. Samozrejme pomaličky, prevraciame, žiadne prudké pohyby. Dáme do papierom na pečenie vystlanej 23 cm formy a pečieme pri 160 st. iba cca 14-18 minút, aby to nebolo úplne prepečené, iba tak zľahka. Vyberieme, dáme na mriežku a minimálne hodinu chladíme. Kávy som dala trošku viac, lebo som mala pocit, že to nie je dosť tmavé ale nie je to tam cítiť. A chladiť som to nechala dlhšie, asi 2 hodiny, odišla som medzitým z domu, vyzdvihnúť dieťa zo školy. Prišla som domov a urobila som druhú vrstvu.

Druhá vrstva je veľmi jednoduchá. Vo vodnom kúpeli rozpustíme čokoládu, necháme chvíľu vychladnúť a pomaly do nej zamiešame vyšľahanú šľahačku a štipku soli.  Najprv iba trošku a postupne celú. Nalejeme na korpus a dáme zachladiť. Zo 3-4 krát som to jemne pobúchala o kuchynskú dosku aby sa uvolnili z toho bublinky.
Opäť som odišla, tentokrát s dieťaťom na tréning karate asi na 3 hodiny a keď som sa vrátila, dorobila som tretiu vrstvu.

V tretej vrstve je v recepte želatína ale neviem..., ja som ju síce dala lebo som sa neodvážila ju nedať, ale myslím si, že tam ani nemusí byť. Ale predsa, ak sa neodvážite, tak ju treba rozmiešať v 1 lyžici vody a nechať postáť asi 5 minút. Zatiaľ si zohrejeme cca 120 ml šľahačky, odstavíme a vmiešame do nej želatínu. Týmto celým prelejeme nalámanú čokoládu a necháme chvíľu postáť a po chvíli vymiešame do hladka. Ochladíme na izbovú teplotu, asi 5-8 minút. Vyšľaháme zbytok šľahačky a ďalej postupujeme ako pri druhej vrstve. Nalejeme na vrch a chladíme, najlepšie cez noc.

A ráno vyrábame hoblinky. Pre mňa veľká alchýmia:-). Večer som si na youtube naštudovala ako sa to robí, oni to tam tak krásne jednoducho ukazujú, že som si povedala, že to bude brnkačka ale .....
Ráno som roztopila čokoládu, naliala na plech, rozotrela a čakala kým vychladne. Keď vychladla, zobrala som nožík a poď ho ako šikovné tety na youtube. A nič! Čokoláda sa mi pekne nalepila na nôž a netvárila sa, že sa vôbec dokáže skrútiť to nejakého tvaru. Tak som to opäť položila vychladnúť na terasu, že asi to nie je dosť chladné. Čakala som, zobrala plech po chvíli a nič. Fíha, to asi nie je až také jednoduché. Tak som skúsila dať plech do mrazničky. Vybrala a nooo, približuje sa to niečomu ako hoblinka ale teda veľmi vzdialene. Snáď nabudúce budem šikovnejšia. Asi to bolo tou čokoládou, mala iba 50% kakaa.

Podávala som s kopčekom čistej vyšľahanej šľahačky a čerešňovou omáčkou, kvôli ktorej som ešte o 23-tej hodine išla na pumpu kupovať červené víno, ale tiež sa oplatilo, je božská, len malá rada - cukru  treba dať nie 150 - 200g ale 50-100g!


43 komentárov:

  1. juuuuuuuuuj tá vyzerá taaak dobreeeeee

    OdpovedaťOdstrániť
  2. fiiha,ta ale musi byt pruuudko jedla!!!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ooo, ooo oooo, sama cokladka :))..ta musela byt uplne dekadentne bajecna!! Lucka, klobuk dole! krasne foto tiez..sikulka si!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Slavka, aj chutilaaaa:-)))

    Miska, dakujeeem:-))

    Martinka, nastastie uz je rozdana lebo neviem, neviem ako by to so mnou opat dopadlo :-))

    Tina, dakujeeem :-))

    Evi, dakujem velmi pekne, uplne si to vystihla - dekadentna - to teda je!

    Dievcata, prudko odporucam :-), nech v tom mlsani nie som sama..., keby sa to tak dalo rozposielat, tak rada by som ochutnala aj tie vsetky vase dobroty!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ach...mnam! Neskutocne dobre to vyzera...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Fiha tortička vyzerá výborne :) dala by som si veru

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mňam, tak ty si mi narobila veľké chute

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ivanka, ved aj preto som to sem dala :-))narobit vam chute..;))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Áááách, tak tohle vypadá extrémně jedle! Trojitá porce čokolády, co víc si člověk může přát?!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Catalina, to naozaj aj bolo extremne jedle a este teraz ked si na to spomeniem sa mi zbiehaju slinky:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. prosím, v postupu mi nějak nesedí postup u druhé vrstvy.Máte v receptu šlehačku a potom se vyšlehá bílek? tak nevím, jak to teď je. Můžete mi to prosím objasnit? chtěla jsem upéct. díky Pavlína

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Dakujem Pavlinka, uz som to opravila, veru si prva, kto si to vsimol:-))ani neviem preco som pisala o bielkach! Prajem vela stastia pri peceni, urcite budes nadsena tou chutou, daj potom vediet ako to dopadlo.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Dakujem krasne za recept, mamka mi ju na dnes pripravila k 20tym narodeninam, spolu s vasimi zapecenymi baklazanmi. Zamilovala si tuto stranku :D

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Velmi, velmi sa tesim a zaroven prajem aj vsetko najlepsie k narodeninkam:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Luci tak sa chladí prva vrstva šľahačky, ... som zvedavá na výsledok...

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Luci, dokonalá torta ..tlmočím slová mojho naj degustátora...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gabi, velmi sa tesim, že chutila:-))

      Odstrániť
    2. Dobry den,tento recept je rozmerovo na tu vacsiu tortovu formu ? Alebo tu mensiu klasicku,dakujen :-)

      Odstrániť
  17. s tímhle dortem /a drobnými úpravami/ slavím úspěch všude, kde se objeví :) babička ho považuje za nejlepší dárek ke svým devadesátinám! díky, Baru

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Baru, to je perfektne. Babicke vsetko najlepsie. Moja babicka bude mat 97 rokov, aj si mi pripomenula, ze jej ju veru asi tiez pripravim na narodeniny :-))

      Odstrániť
  18. Výborná... :) zožala úspech

    OdpovedaťOdstrániť
  19. V tej strednej vrstve je myslena mliecna cokolada? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. V tej strednej vrstve je myslena mliecna cokolada? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mati, taka klasicka, na varenie. Nedavala by som asi klasicku mliecnu, aby to nebolo velmi sladke....

      Odstrániť
  21. Ďakujem za úžasný recept. Dlho som vyberala tortu, ktorú spravím priateľovi k narodeninám a táto vyhrala. A zožala úspech. Je to fakt delikatesa ;-). Určite budem musieť vyskúšať aj iné z Vašich receptov. Ešte raz moc ďakujem. Mirka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mirka, dakujem a tesim sa:-)

      Odstrániť
    2. Tak som tortičku spravila druhýkrát a zožala neskutočný úspech ;-)... Idem preposielať recept celej rodine :-D
      Mirka

      Odstrániť
  22. Ahoj, vypadá to úžasně, dnes zkusím jako narozeninový dort pro tatínka. Držte palce, ať se povede ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani, tak ako? podarilo sa? verim, ze ano a ze chutilo!!

      Odstrániť
  23. myslíte, že by táto torta mohla byť základom pre túto?: http://opusteno.rs/slike/2013/03/smesne-slike-17649/torta-najsladji-prasici.html
    vyzerá úžasne..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. neviem, ja som cerpala inspiraciu tu http://www.annies-eats.com/

      dakujem:-))

      Odstrániť
  24. Ahoj, tiež ma táto torta veľmi zaujala a rozhodla som sa ju vyskúšať, ale nepodaril sa mi krém z mliečnej čokolády, chuťovo bol výborný, ale stuhol iba do pudingovej konzistencie, čiže po otvorení formy sa rozlial. Postupovala som podľa receptu a aj želatinu som tam dala. Viete mi poradiť? v čom mohol byť problém? chcela by som ju ešte niekedy urobiť, takže by ma zaujímalo v čom som urobila chybu. Ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Lucinka,strávila som na tejto stránke kopu času,skoro som zabudla,že mi treba aj piecť.Všetko vyzerá tak úžasne. . Blažena

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Lucka a do tej druhej vrstvy nie je potrebne pridat zelatinu? Je to dostatocne tuhe, ked sa torta kraja? Dakujem, jana

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Ahoj ,Lucy..objavila som tuto stranku,krasna ako aj vsetky recepty..rada peciem a skusam...aj tuto torticku som urobila,ale zdala sa mi dost tazka..predsa len tooolko slahacky je v nej ,takze postaci jeden kusok ,ale inak bola fajn :) A do druhej vrstvy som pridala za lyzicku mletej zelatiny -pre istotu ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  28. vyšla mi tá torta ÚŽASNE ! Trošku som ju obmenila,ale bola megalomansky skvelá! Na oslave sa zjedla asi za 10min

    OdpovedaťOdstrániť
  29. Ahoj Lucy,
    tak táto bola fantastickááááááá, ďakujem za recept, isto zopáknem ešte. Do bielej vrstvy som nedala želatínu, bo som nemala, ale musím uznať, že len to jej chýbalo k dokonalosti. nebol to veľký prúser, len to bolo trošilinku roztečené ako ostatné dve vrstvy. Ešte raz vďaka!!!!
    LL

    OdpovedaťOdstrániť