pondelok 25. februára 2013

Makovo-maková torta

           Natrafila som na tento recept u Táni. Veľmi som sa mu potešila, lebo ja som teda makofil.  Keď som piekla na Vianoce štedrák, tak som v ten deň nič nejedla len tie plnky. A aký sladký deň som mala.
Pôvodný recept je z 12 vajec, ja som robila polovičnú dávku do malej formy a bolo to úplne parádne a stačilo pre cca 8-10 ľudí.
Snažila som sa aj uberať cukor ale potom som ho opäť pridávala lebo je ho tam akurát.

Cesto:
140 g mletý mak
120 g práškového cukru
6 žĺtkov
7 bielkov

Žĺtka vymiešame s cukrom do peny, pridáme mak a opatrne zamiešavame vyšľahané bielka.
Cesto som dala do malej 21 cm formy, naspodok som dala papier na pečenie a piekla cca 45 minút na 165 stupňoch. Priebežne som pichala nožík, či už je hotová. Po vychladnutí som prerezala na polovicu a naplnila krémom.

Krém:
100 g práškového cukru
100 g masla
2 pol.lyžice rumu
1 žĺtok
175 ml mlieka
150 g mletého maku

Mak s mliekom povaríme do zhustnutia a necháme vychladnúť. Žĺtok s cukrom vyšľaháme do peny. Ide to trošku ťažšie a tak som pridala kvapi vody. Do vyšľahanej žĺtkovej peny vmiešame maslo a vyšľaháme. Pridáme vychladnutý mak a rum. Rozdelíme si na dve časti, jednu dáme donútra, druhú na vrch torty.
Ozdobovala som čerstvým ovocím a ladilo to myslím dokonale. Nielen vizuálne ale aj chuťovo.

28 komentárov:

  1. Ač mák fakt nemusím, ten dort vypadá tak náádherně , že bych určitě ochutnala:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zrovna jsem objevila Tvůj blog a jsem nadšená! Už ho mám uložený v oblíbených a určitě brzy některý z místních receptů vyzkouším.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lenka, dakujem. Budem velmi rada ak nieco vyskusat a urcite daj potom vediet ako chutilo:-))

      Odstrániť
  3. Hmm to vypadá bezva :)) máš super blog, jsem ráda, že jsem na něj narazila ... budu pravidelná odběratelka inspirace :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Terezka, dakujem a pokojne sa inspiruj, budem rada:-))

      Odstrániť
  4. Maková... úžasná, ľahká, rýchla a tá chuť... opäť raz ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Luci, tak toto je naozaj strašné!!! Strašne dobrééé!!! Hľadala som samozrejme ako obyčajne recept na koláč bez múky a spomenula som si na tvoj makovo-makový. Tak som to teda napiekla. Piekla som to nie ako tortu, ale ako koláč, takže z 12tich vajec do hlbokého veľkého plechu,a keďže som potrebovala spotrebovať nejaké jabĺčka, tak som tam spravila takú jabĺčkovú plnku a navrch ešte tú fantastickú makovú polevu, akoby toho maku nebolo dosť! A všetci sú nadšení, obávam sa, že hoci je koláč určený až na zajtrajší deň, tak sa zajtrajška nedožije.... Naozaj fantastický! Každý makofil to musí vyskúšať! ďakujem opäť za inšpiráciu! Si jednička!!! Mňam! Oblizujem sa až za ušami! LuciaLucka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lucinka, velmi prevelmi sa tesiiiiim:-))s tymi jablckami to tiez musi byt parada! Dakujem! A v praci chybas:-(

      Odstrániť
  6. Tak dnes ho skusam aj ja, cely byt voni krasne makovo, tak som zvedava, ach jaj ... plnka je uzasna, bojim sa ci este nieco zostane na kolac :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. vyskusala som, upiekla som to ako kolac v mensom plechu a bolo to vyborne. uz som podla tvojich receptov vyskusala aj pavlovu, ktora tiez mala velky uspech, zjedla sa na posedenie. a prave teraz mi tu rozvoniava trojfarebna cokoladova, akurat idem na strednu vrstvu. velmi sa mi paci tvoj blog, recepty su uzasne

    OdpovedaťOdstrániť
  8. dalsia bozska torta, dala som na spodny plat marhulovy dzem a na vrch este cokoladu..

    OdpovedaťOdstrániť
  9. milujem mak milujem ja som naposledy robila pavlovu s makovym mascarpone

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Uz som bola viac krat na tvojom blogu - inspirovat sa :-) ale tato makovo makova zalezitost je krasna!
    Ja mak nemam rada, jediny sposob v akom som ho ochotna zjest je na bobalkach- raz v roku :-), ale manzel ho miluje takze mam super napad ako ho prekvapit k narodeninam. dakujem!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj Lucka, piekla som túto makovú tortičku, ale jedna vec mi nejde do hlavy, ako sa ti podarilo urobiť taký čierno-čierny krém. Môj je šedý a nechce sa mi veriť, že mak dokáže takto natmavo zafarbiť maslový krém. Priznaj prosím tvoj tajný trik ;) Ďakujem. Inak, chuťovo je to neskutočná dobrota, mňam! Len tá farba ma trápi...Adusha

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Adushka, prepac, ze az teraz odpisujem....a musim sa priznat, za nemam nijaky specialny recept na ten krem. Naozaj...mozno to iba v kontraste s tou bielou tak inak odfotilo ale nerobila som nic specialne aby to bolo ciernejsie. To bude urcite fotkou:-))

      Odstrániť
  12. Ahoj Lucka, chystám sa urobiť túto mňamku a chcem sa opýtať...žltko s cuktrom do krému si miešala nad parou? Ďakujem Viktória

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Viki, nie nemiesala. Iba normalne bez pary. Ale urcite nic nepokazis ked to budes miesat nad parou ak mas obavu zo surovych vajicok. Pa. Lucia

      Odstrániť
  13. Mňam, výborná! ďakujem za recept

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Výborná tortička... dnes som ju piekla. Sme s manželom "makofili" a tak pri príležitosti manželovho jubilea bola voľba jasná- maková torta. Nepresladená, sladká tak akurát, čerstvé ovocie - výborná voľba, dodá sviežosť! Dík..

    OdpovedaťOdstrániť
  15. ahoj, objavila som len nedavno tento blog (je super!:) a tuto mak-mak tortu, uz sa u nas piekla niekolkokrat a stale sa jej nevieme nabazit:). Ak dovolis, take male, ale pre mna velmi vyrazne zlepsenie: 1) do cesta nastruhat aj citronovu koru, 2) rozrezany korpus na oboch polkach na strane rezu zakvapkat pomarancovou stavou (cela torta ziska uzasnu stavnatost) a potom potriet tenuckou vrstvou nejakeho pikantneho dzemu). Pekny den! Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Chystám sa tortičku urobiť, je krásna, isto aj výborná. Len sa chcem spýtať pls, aký priemer formy ste mali, uberali ste len z vajíčiek, alebo všetky suroviny ste delili? Ďakujem moc, Ivet :-)

    OdpovedaťOdstrániť