sobota 28. mája 2011

Torta z jahodovej peny s bielou čokoládou

Inšpirácia tu

Tak som si len tak prezerala recepty a našla som túto krásnu tortu. Jahody doma boli, aj krémový syr, jednoducho všetky ingrediencie. Tak som sa do toho pustila a tu je upravený recept :

Potrebujeme :

200 g keksíkov - použila som kakaové venčeky
75 g rozpusteného masla
400 g bielej čokolády
6 plátkov želatíny
300 g krémového syra - použila som nátierkový syr
250 ml šľahačky
400 g jahod

Keksíky si pomelieme, zmiešame s rozpusteným maslom a vložíme do formy cca 23 cm. Moja mala 20 cm ako píšu v recepte ale je to zbytočne vysoké. Pouhládzame a dáme na 10 minút do chladničky.

Zatiaľ si zmixujeme jahody, pridáme syr, rozpustenú čokoládu a želatínu, ktorú si pripravíme podľa návodu.

Nakoniec vmiešame vyšľahanú šľahačku.

Necháme zachladiť, najlepšie cez noc.



Bola som zvedavá na tú chuť. Môžem povedať, že mne to veľmi chutilo. Je to trochu ako zmrzlina, nezmrznutá. Tá želatína v pôvodnom recepte nie je ale v komentoch písali, že si treba dať pozor na konzistenciu aby sa to nerozpadalo, tak som nič nenechala na náhodu a rovno tam želatínu použila.  Niektorí písali aj, že je to sladké ale to práve vôbec nie, dcéra ešte poznamenala, že je to málo sladké. Možno to záleží aj od jahôd, tie moje boli málo sladké. Takže teraz v jahodovej sezóne určite odporúčam !

15 komentárov:

  1. Lucka,no to je priam jahodovy sen,toto:))nadherna torticka,a urcite je ako oblacik..mnaaaaam:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mati, presne taká je, vystihla si to! Ako obláčik:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lucka, tato tvoja vyzera tiez hriesne dobre. Mas pravdu, boli sme chutovo akosi rovnako naprogramovane v tychto dnoch:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Anetka, az sa cervenam:-)). Dokonale teda urcite nie, su tam este rezervy, ale potesii, jaj. A ty kedy uz dokoncis skolu aby sme sa mohli castejsie kochat tvojimi vytvormi:-))??

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Luxusní dortík! Jahod mám v létě vždycky strašně moc, až nevím, co s nimi, takže recept se mi určitě bude hodit :) A navíc je v něm tolik bílé čokolády a krémový sýr, to je jako v nebi :D Už aby nám ty jahody na zahradě dozrály :)) Vypadá vážně skvěle, akorát kolik těch jahod tam zhruba přijde?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jeej Catalina, ty si si to prva vsimla, ze tam nie su jahody ani napisane:-),v recepte bolo 400g, dala som asi 450g. Dakujem a este ta chcem poprosit, ci by si mi nenapisla recept na tu coko plnku do croquembouche.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Čím víc jahod, tím líp :D Děkuju a recept ti moc ráda napíšu :) Všechno je stejné jako u toho jahodového (jenom cukru dávám 100g místo 120g), akorát vynecháš jahodové pyré a místo něj do krému vmícháš 100g čokolády předem rozpuštěné v 50ml vroucího mléka. Já to mám nejradši s lehce hořkou čokoládou (50-60% kakaa), ale klidně můžeš dát i mléčnou nebo bílou, podle toho, jakou máte doma nejradši.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Krasny kolacik! Ja som sa zmohla akurat na cheese cake do poharov ;o))) tolka lenivost, az sa hambim...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Cheesecake je uplna parada tiez, mariannka! Nemusis sa hanbit :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  10. krásna jahodová tortička ... škoda, že som tento recept neobjavila skôr ... zbožňujem tieto čokoládové peny, robievam ich na všetky možné spôsoby :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Jani, dakujem, uz aj ja ich zboznujem a urcite ju urobim aj o rok, ked bude opat sezona:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. lucka, všimla som si, že si oproti receptu z goodfood zdvojnásobila množstvo čokolády, má to tak byť? ďakujem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Jeejda,Andrejka,a vies,ze si to uz vobec nepamatam,preco som tam dala viac cokolady! Asi sa mi to zdalo malo:-)) ale neuskodila tam:-) prave naopak.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. ďakujem, cez víkend sa na neho chystám :-)

    OdpovedaťOdstrániť