streda 18. mája 2011

Lasagne tuniakové

Tak a opäť lasagne. Tento krát si ich objednala moja mama. A vyskúšala som tuniakové. Musím sa priznať, že som sadla za počítač a hľadala som recepty ale žiadny ma neoslovil. Dávali tam mrkvu, kukuricu, hrášok....nie, nie. Tak som si vymyslela vlastný recept. A musím povedať, že predčil moje očakávania.

Potrebujeme :

9 ks lasagní - mala som opäť špenátové ale také menšie, predávajú dva druhy,
1 konzervu lúpaných paradajok,
2 dcl paradajkovej šťavy,
2 ks tuniaka v konzerve,
1/2 balíčka olivy,
3 ks jarná cibuľka,
soľ, cukor,
cesnak, bazalka,
aspoň 300 g syra.

Postup :

Pripravíme si omáčku na lasagne z paradajok, šťavy, lyžičky cukru, soli, tuniaka, 2 strúčikov cesnaku a bazalky. Netreba variť, len to všetko pomiešame, dochutíme podľa vlasnej chuti a môžeme použit. Na dno zapekacej misy dáme trochu omáčky, potom lasagne, opäť omáčku, nastrúhaný syr, lasagne, omáčku, nastrúhaný syr, lasagne, omáčku, syr, pokrájané olivy, nakrájanú jarnú cibuľku a na vrch bešamel a posypať syrom - mala som zmes rôznych syrov aj s Nivou a tá tomu tiež dodala výbornú chuť. Piekla som na 160st. v horkovzdušnej teda na 180 v normálnej rúre, cca 45 min, ale to je naozaj iba odhad, treba pichať ostrým nožom a kontrolovať stav lasagní. Keď nôž prejde bez odporu, je to hotové.

Dlho som s tým bešamelom na lasagne bojovala. Veď stále chudnem, bešamel nie je práve najdiétnejší ale bez neho to jednoducho nie je ono. On tomu dodá takú parádnu chuť, veď tí Taliani vedia prečo to vymysleli :-) a nie sú tučný národ. Tak raz za čas sa nezbláznim veď tie kalórie naozaj stoja za to!
Nie je to síce veľmi fotogenické jedlo ale zato prudko jedlé! :-))

10 komentárov:

  1. Preco ja chodim na food blogy takto neskoro vecer! Slinka na klavesnici, zase som hladna ;o)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mariannka, veru, veru ja som pozrela tiez tvoj blog velmi detailne a radsej idem spat aby som nevymietla chladnicku:-))krasne fotky, vyborne recepty! Kedy to ja stihnem vsetko vyskusat?! A kto to poje?!:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

      Odstrániť
    2. Jaaaj staci povedat rad pridem spapat tvoke pokusy :)

      Odstrániť
  3. Tiez by som si priala mat aspon dve bruska, aby sme to vsetko pojedli, esteze sa u nas vzdy niekto zastavi a mozem ponuknut s mojimi vytvormi ;o)))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ved toto! Ja tiez navarim a potom nosim ochutnavky po susedoch, snad im to este nejde na nervy:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. lucka chystám sa na ne, ale predpokladám, že tých 300 dkg syra nemyslíš vážne, lebo to sú 3 kg :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. :-DDD Andrejka, tak teraz som sa pobavila,mas dobry postreh, skriatok sa vludil. Jasne ze 300g. Pochvala za poctive citanie receptov!!:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. a ten tuniak kam patri? :-)lebo citam,citam a v postupe prace ho nevidim ....

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tuniak patri samozrejme do omačky:-) uz je to opravene:-), pochvala za precizne citanie s porozumenim:-))dufam, ze chutili...

    OdpovedaťOdstrániť