utorok 18. októbra 2011

Šalát z hokkaido tekvice so šošovicou a kozím syrom

   
Tak keďže sa všade roztrhlo vrece s tekvicovými receptami, prispejem do mlyna aj ja. Tekvicovú polievku už teda nahadzovať nebudem, je veľmi jednoduchá a aj veľmi chutná. Vrelo odporúčam. Keď som rozmýšľala čo tak s tými tekvicami, čo som si nakúpila okrem pečenia a polievky naďabila som na tento zvláštny recept. Tak som si povedala, že niet čo stratiť, idú tam iba samé dobré veci, vyskúšam. A dobre som urobila, veľmi mi chutil. Tak ak sa niekto odváži, budem rada.
Potrebujeme:
1 malú hokkaido tekvicu
3/4 pohára uvarenej šošovice
3 lyžice olivového oleja
1 lyžička rímskej rasce
1 lyžička červenej papriky, kto si trúfa aj štipľavej
soľ
asi 100g kozieho syru
hrsť nasekaných lístkov mäty
balzamikový ocot
pečené tekvicové semienka na ozdobu - ja som zabudla:-))
Tekvicu si umyjeme, šúpať netreba, vydlabeme, pokrájame na kocky alebo mesiačiky, posypeme rascou, soľou, paprikou, pokvapkáme olivovým olejom a na plechu upečieme pri 200st.cca 20 min. Necháme mierne vychladnúť, zmiešame s uvarenou šošovicou, nasekanou mätou, octom a syrom. Ozdobíme tekvicovými semienkami, ja som si pridala aj chilli omáčku. Hmmmm.


4 komentáre: