sobota 10. decembra 2011

Šampiňónovo-syrová polievka s vínom

Túto polievku som jedla v reštaurácii a hrozne mi chutila, tak hneď na druhý deň som išla kúpiť šampiňóny a skúsila som sa priblížiť k tej chuti. Myslím, že sa mi to celkom podarilo. Taká poctivá víkendová polievka. Určite vyskúšajte.
Potrebujeme:
250 g šampiňónov
hrsť sušených hríbov - nemusí byť
2 stredne veľlké zemiaky
cibuľu
2 strúčiky cesnaku
2 dcl bieleho vína
100 g syra s modrou plesňou, alebo podobného
100 tvrdého syra, napr. Zlato
250 ml smotany na varenie, príp.šľahačky
olej
kurací vývar
biele korenie, podľa chuti - nemusí byť
Na oleji si speníme nadrobno nakrájanú cibuľku a pridáme nadrobno nakrájaný cesnak. Prihodíme na plátky nakrájané šampiňóny a dusíme cca 5 minút, podlejem vínom. Ak sú už šampiňóny podusené zalejeme vývarom, nie veľa, bude to krémová polievka, tak nech má nejakú hustotu. Pridáme nadrobno nakrájané zemiaky a sušené hríby a varíme kým sú zemiaky mäkké.
Potom vyberieme  cca 1 naberačku šampiňónov a odložíme. Celú polievku zmixujeme a zjemníme smotanou na varenie a nastrúhaným plesnivým syrom a časťou druhého syra. Časť si necháme na ozdobu do taniera. Počkáme kým sa rozpusí a vrátime do polievky šampiňóny čo sme si odložili. Podávame posypané syrom a pažítkou.

9 komentárov:

  1. Mňamki, moja Terez lúbi hubky v každom jedle, určo skúsim!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mnam, vyzera uzasne, aj ja milujem huby vo vsetkych podobach, tuto polievocku urcite raz skusim :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. hmmm ďašia polievka na zoznam, ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No teda :) Sbíhají se mi sliny už jen tím, že si o tom čtu. Rozhodně ji vyzkouším! Petra Š.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. zboznujem tieto hubove kremove..takyto recept som este neskusala, dakujem za inspiraciu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Lucka,ta musi byt vyborna..urcite sa raz necham inspirovat:)hubove a kremove,to je moje:))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Gabi, aj ja mam Terez ale veru neviem ci by som ju nahovorila na tuto polievku:-)detom som robila osvedcenu paradajkovu....:-))

    Mary, dakujeeem, nevahaj a skus, budem rada:-))

    Kinga, dakujem a tesim sa ze ta zaujala:-))

    Petra Š. dakujem, som rada ze som mohla inspirovat...:-)

    Andrejka, dakujeeem, rada:-))

    Martinka, to aj moje:-))dakujem a tesim sa...

    OdpovedaťOdstrániť
  8. mnam mnaaaaaam toto vyzera straaasne dobre!!! mnam!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Anetka, dakujeeeem:-))aj to chutilo straaasne dobre...

    OdpovedaťOdstrániť