nedeľa 25. septembra 2011

Závitky z cukiny s tuniakovou náplňou


Tento recept som pri potulkách našla na tomto parádnom blogu. Teda aby som bola presná, najprv som u Slávky videla Evkinu knihu, potom blog a nakoniec som v Apetíte našla tieto recepty a všetko sa mi to pospájalo dohromady, že vlastne tieto úžasné recepty sú od autorky aj vraj výbornej knihy. Knihu mám objednanú, ešte mi neprišla a tak som ju nečítala ale recepty už viem, že sú výborné. Teda, hovorím o receptoch a mám tu iba jeden, ďalšia je bruschetta s mozzarellou a prosciutom a riccotove pralinky s pistáciami, ktoré mali asi najväčší úspech.

Na cukinové závitky potrebujeme:

2 cukiny
konzervu tuniaka
lyžičku kaparov
2 sardely v oleji
1 jarná cibuľka
3 lyžice strúhanky
3 lyžice strúhaného parmezánu
1 vajíčko
olivový olej,
maslo, soľ, korenie
 Jednu cukinu nakrájame na úplne tenulinké plátky a druhú nastrúhame nahrubo na strúhadle. Obidve osolíme a necháme potiť pol hodinku. Zatiaľ si pripravíme náplň. Zohrejeme si olej, pridáme nadrobno pokrájanú jarnú cibuľku, sardely a cukinu. Asi 15 minút dusíme. Potom okoreníme, radšej nesolíme, sardely sú slané dosť. Necháme vychladnúť.
V miske zmiešame tuniaka, vajíčko, kapary, parmezán a strúhanku, posolíme a okoreníme. Zamiešame do vychladnutej cukinovej zmesi. A teraz prichádza tá babravejšia časť, na každý plát vypotenej cukiny nanesiem tuniakovú zmes, zatočíme a položíme do vymastenej a strúhankou vysypanej zapekanej misy. Pokvapkáme olivovým olejom a pečieme asi pol hodinku v 190 stupňovej rúre.

2 komentáre:

  1. aj ja som tieto receptiky stretla v Apetite (od autorky :) a o knihe tiez uvazujem.. mnam,aj toto by som chcela ochutnat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Marysity, mne toto veeelmi chutilo aj studene aj teple, len opat babracka ale pre dobru chut, co by clovek neurobil:-)

    OdpovedaťOdstrániť