nedeľa 22. decembra 2013

Jablká v župane


Keď sa povie "jablká v župane" vždy si vybavím nagymamu, ako nám ich vyrábala, keď sme boli so sestrou malé.
Krásne to voňalo a ja som si vždy, ako správny nedočkavec, popálila jazyk. Lebo som ich jedla rovno z panvice.
S deťmi máme takú dohodu, že nedele majú sladkú večeru. Možností je veľa, viem. Napadlo mi však, že by som mohla na nich vyskúšať práve tento recept. Že, či im to bude chutiť rovnako ako v detstve mne.
Chutilo. Aj jazyk si popálili, napriek tomu, že som upozorňovala, že je to horúce.
A ja som sa v spomienkach vrátila na chvíľu do detstva.
Recept si sem ukladám, lebo verím, že to nebola posledná nedeľa, kedy som ich robila.

Na cca 3 jablká potrebujeme:
110 g múky-ja som mala hladkú špaldovú, nabudúce skúsim celozrnnú
1 vajce
1 lyžica práškového cukru
1,5 dcl mlieka
štipka soli
škoricový cukor, vanilkový cukor
kokosový olej

Z múky, vajca, cukru, soli a mlieka spravíme cestíčko, ktoré necháme odpočívať v chladničke, kým si očistíme jablká. Tie ošúpeme a nakrájame na kolieska cca 1,5cm, vyberiem stred. Posypeme vanilkovým cukrom a môžeme obaľovať v cestíčku, ktoré musí byť primeranej hustoty aby veľmi nestekalo. Vyprážame dozlata na kokosovom oleji. Na tanieri posypeme škoricovým cukrom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára