piatok 15. júla 2011

Lesné jahody

Boli sme na chalupe na strednom Slovensku a pri prechádzke lesom sme nazbierali veľa, veľa lesných jahôd. Nikdy v živote som ich pohromade toľko nevidela a nikdy v živote som ich ani toľko nezjedla ako teraz. Je to fantázia, pamätám si, že ako malí sme si ich navliekali na steblo trávy a komu sa podarilo nazbierať to steblo plné, to už bol macher. Ale to bolo tu v Bratislave.  Dcéra mi z nich aj krásnu kytičku urobila.
A pre veľký úspech sme sa do lesa vybrali plieniť jahody aj na druhý deň už ale vybavení hrnčekmi aby sme si nazbierané dobroty mohli odniesť domov. A keďže dcéra má teraz, po vzore svojej matky, pečiace a variace obdobie, hneď vymyslela, že z nich musí upiecť koláč. Darmo som ju presviedčala, že je to škoda, že ich treba pojesť, nedala sa. Tak som ju aspoň nahovorila na parížsku tortu a jahody boli iba ako dekorácia, takže nestratili nič na svojej čarovnej chuti a vôni. 

10 komentárov:

  1. Jee lesne jahodky by som si dala. Take sladucke vonave :) (Pekne dievcata.)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Miska, ja som ti uz odpisovala a teraz vidim, ze ten komentar tu nie je. Nechapem. Kazdopadne dakujem a len som pisala, ze je skoda, ze sa tie jahody nedaju pestovat aj na zahradke, zjedla by som ich na kilaa:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Luci, ty mas taku velku dceru? Ved ty sama vyzeras ako dievcatko, jej starsia sestra!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jeej, Dori, ty si zlata:-))dakujem:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jejda, Luci, lesní jahody jsou jako sen :) Na zahrádce máme jeden! trs (objevil se tam sám :D), takže každý rok máme tak maximálně 10 lesních jahod a půlku z nich stejně sní slimáci :/ Takovou lahůdku si je třeba vychutnat čerstvou, přesně jak říkáš :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Kati, presne! Sen! Mnam! A proti slimakom ich treba nejako ochranit, ja s nimi tiez neuspesne bojujem, vzdy mi zozeru celu bazalku!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. jej lesné jahody sú jako krásná farebná rozprávka sú sladké šťavnaté a hlavne krásné že škoda ich zjesť vyzerajú ako pekný sen .sen z ktorého je aj tažko sa zobudiť a sú aj zravšie jako domácé jahody a hlavné tá ich vôňa takže luci blahoželám ti aj tvojej dcére urobili ste dobrú prácu ste šikovné odborníčky pozdrav. šanika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sanika, dakujem za krasne slova:-))

      Odstrániť
    2. nemáš začo lucka ja som len to napísal čo z môjho srdca ide vždy som úprimný a čo poviem je pravda vždycky som chodieval od malička do prírody aj do lesa takže viem že tie plody čo rastú tam sú ovela chudšie aj zdravšie čo máme doma vždycky pre mňa boli lesné jahody ako prekrásná farebná rozprávka a sen z ktorého som sa len tažko zobúdzal vždycky mi jeho krása a vôňa mi sklzla do môjho srdca nie len jahody ale aj iné lesné plody a nezaujíma ma to že iný mi hovoria šanika už zasa pochutnáváš na jahodách atd budeš mať problémy prestaň to jesť radšej jedz domácé ovocia áno lucka toto mi neraz povedali dodnes neviem prečo len jedna odpoved je nevedia čo vynechali keby raz ochutnali tie krásné a sladké lesné plody čo vytvorila príroda pochpopili by to oni vždycky jedávali len domácé ovocia a lesné plody nikdy nemali odvahu ich ochutnať ale ja ktorý odmalička chodím do prírody aj do lesa viem čo to je ved od tých lesných plodov niet krajšých výtvorov ako vytvorila príroda vždycky ich nazbierám plný košík mam taký malý košík ale vždycky nechám aj pre ostatných aj pre lesné zvieratká ved aj oni majú právo ochutnať lesné ovocia nie som taký že všetko len pre seba a pre ostatných nič to nikdy ja taký nie som takže už sa teším na jún že zasa si dám lesné jahody a urobím aj z ich pre mamku z nich malú kytičku aby sa potešila takže lucka srdečný pozdrav tebe aj tvojej dcére a dalej pokračujte vo vaších šikovných lesných odboroch lebo ste skutočne šikovné odborníčky a máte dobré srdiečká srdečný podrav . sanika

      Odstrániť
  8. hm fuj lesné jahody nikdy som nemala rada je mi z toho na zvracanie som na ne alergická ale aspoň tie kvety vyzerajú tak ako pekne. i ked rada súhlasím s inými názormi i ked ja ani nechodim do prírody ani do lesa radšej si pochutnávám na iných ovocí vela sťastia a zdravia . KRISTíNA Slížová

    OdpovedaťOdstrániť